De redactie - even voorstellen
Sinds
ruim tien jaar werk ik met adolescenten met leer- en persoonlijkheidsproblemen
en heb ruime ervaring in coaching en begeleiding. Ik ben medewerker van
Instituut de Leeuw te Amsterdam (Centrum voor Studiebegeleiding) als stafmedewerker,
studiebegeleider en vakdocent. Daarnaast werk ik bij Bureau Perspectief,
een psychologisch adviesbureau, als ZKM consultant. Mijn ZKM opleiding
heb ik gevolgd bij de Stichting W&Z te Nijmegen waar ik mijn certificaat
voor ZKM-consultant in oktober 2005 behaalde. |
|
Ik heb werkervaring als docent en supervisor bij beroepsopleidingen en als pedagoog in de ondersteuning van mensen met een lichte en matige verstandelijke beperking. Daarnaast was ik vrijwillig medewerker, bestuurslid en beroepskracht bij een vrijetijdsproject voor deze doelgroep Ik ben vanaf 1996 als pedagoog verbonden
aan Bartiméus in Zeist, cluster Ontwikkelingsgericht wonen. Mijn
huidige doelgroep bestaat uit en jongeren en jong volwassenen met een
visuele beperking. Ik gebruik de ZKM om hen te helpen met het vergroten
van zelfkennis en zelfwaardering en met hun handicapverwerking. |
|
Sinds
25 jaar ben ik werkzaam in het onderwijs (Speciaal basis-, Voortgezet-,
Volwassenonderwijs).
|
Ik ben sinds 2005 gecertificeerd ZKM-consultant (stg.W en Z) en heb een eigen praktijk voor ZKM-onderzoek, psychosociale begeleiding en coaching, zie www.lowieszeeuwen.nl Ik beschik over een jarenlange ervaring (25 jaar) in het begeleiden van mensen. Ik heb vooral veel ervaring in het begeleiden van jongeren/ jong-volwassenen, vanwege mijn werk als studentenbegeleider,decaan en docent bij de Middelbare Hotelschool “De Rooi Pannen” te Breda. Ook vanwege mijn eerdere werk als sociaal cultureel werker. Als sociaal cultureel werker bestond mijn werk uit “het op gang brengen van bewustwordings-processen en het ondersteunen van jongeren op weg naar zelfverantwoordelijkheid en zelfbewustzijn “. Dat is in wezen wat ik nog steeds mag doen maar dan nu bij jongeren én volwassenen. Het is ook waar mijn hart ligt; bij de begeleiding van mensen. Wanneer je in een moeilijke levensfase van iemand iets kunt/mag betekenen, is dat enorm voldoeninggevend en zinvol werk. De ZKM is een daarvoor bij uitstek geschikte methode. Na de studies Sociaal Cultureel Werk en Pedagogiek ben ik me meer en
meer gaan specialiseren in studentbegeleiding op sociaal-emotioneel- en
studie-loopbaangebied. Ik volgde de opleiding tot Leerlingbegeleider/schooldecaan
en daarna de Postacademische opleiding tot ZKM-consultant bij professor
dr. Hubert Hermans in Nijmegen. Ik pas de ZelfKonfrontatieMethode veelvuldig
toe in mijn praktijk en op school. |